السبت، 28 أغسطس 2010

ومر 20 عاما !!!!








للاسف وبكل اسف نيــــــــره تمـــت 20 سنـــــه من النجاحات والتقدم العلـــمى
(نجاحات وتقدم علمى ايه انا شكلى هيست)
بلا (خيبه)
ادينا اعدين زى ما احنا ولا حققنا حاجه ولا نيلنا حاجه
بس هما 20 مرو ازاى معرفش مع انى فاكره انى امبارح كنت لسه بروح المدرسه وانا لابسه الشنطه
(شنطه ايه انا كدابه على فكره انا كنت حيالله بمسك كشكول واحد اومشى اتمنظر بيه)
بس تفتكرو السنه اللى فاتت دى حققت فيها ايه؟؟؟؟؟؟؟
طبعا اللى هيقولى حب هقوله (بلا وكسه)
طبعا اللى هيقولى شغل (هقوله بلا وكستين)
محققتش غير انى بحب ربنا وبحب امى
وبحب الاهلى وربنا ممشيها ببركه روح صالح سليم عارفينو بتاع روى ده بتاع الشموع السوداء ودمتم
طبعا كان نفسى اعمل حاجه بس املى فى ربنا كبير
انى السنه دى اكون محققه حاجه بدل ما انا عامله زى(خبيتها كده)
او انى الاقى الواد ابو حصان ابيض اللى ان شاء الله هيخدنى ونجرى
بس ونبى يا اخ يالى معرفكش انت بلاش تجيلى بالحصان فى الصيف تعالى فى الشتا عشان الحر بس يخويا
وبعدين انت لازم تيجى وانجز بئا فى ليلتك دى
عشان لو انا وصلت لسن 21 سنه هيجيلى انهيار عصبى وهبقى عامله زى مسلسل عاوزه اتجوز
انا بئا مش عاوزه اتجوز لا ده انا لازم وحتمنا ولابد انى اتجوز وقبل سن 21 ان شاء الله دبله حتى
بس ونبى مش دبله صالونات
عاوزه دبله حب انا طبعا سامعه واحده هناك بتقولها حب ايه الهبله دى هو فيه حب ده حتى شاحح من السوق
اجى انا اقولها لا يا لوزه الحب موجود بس النفس اللى تاخد (وسعت منى دى)
اقصد يعنى الحب موجود بس مسيرنا نلاقيه
يلا معطلكمش بئا سبونى اركز ازاى هحقق حاجه خلال السنه ال 20 لعمرى
اهنى نفسى واهنيكم انى تميت ال 20 سنه وانا لسه معاكم
بس ان شاء الله ان شاء الله هتم ال 21 وانا فى بيت الاخ المنتظر
اختكم المفعوصه (نيره)

7 التعليقات:

محمد التركى يقول...

على العموم هعلق تانى
بس لو تعليقى الاولانى وصل أمسحى الباقى

وأقولك كل سنه وأنتى طيبه وعقبال مليون سنه
وحشتينى يانونا

خلاص كملتى العشرين ياااااه ده أنتى صوغانتوته لسه والله
وعماله تقولى فارس على الحصان الابيض
ويجى فى الشتى بلاش فى الصيف علشان الحر
أنتى عقدتى البنات يابنتى
أمال اللى عندهم الواحد والثلاثون بعيد عنك من غير جواز يعملو ايه
زمنهم دلوقتى بيقولو أخخ من البنت ديه أمال أحنا نعمل ايه
نموت نفسنا

ربنا يارب يكرمك ويبعد عنك عينيهم
وعقبال لما تكلمى مليون سنه
وأنتى فى بيت العدل كده وحوليكى عيالك وأحفادك

وسيبك من اللى بيقولو مفيش حب
دول كدبين الزفه
الحب موجود
الحب الصادق الواضح الصريح
ربنا يكرمك بأجمل قلب يحبك وتحبيه لأنك أنسانه رقيقه تستهلى كل خير

أحترت بقى أجبلك هديه أيه
دبدوب
ولا فانوس
ولا قلب أحمر لقلبك الطيب ده
ملأتش أجمل من أنى
أهديكى ورده جميله تقولك على لسانى كل سنه وأنتى طيبه ياأجمل وأحلى قلب يانيره

تحياتى لأجمل عيون على البلوجر كله

محمد التركى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم
-*********-

كل سنه وانتى طيبه يا نيره وعقبال مليون سنه
وهو حد طايل يبقى عنده عشرين سنه
ده انا ماما كل لما حد من صاحبتها يقولها عندك كام سنه تقولوا تمنتاشر ولما تتعب شويه تقول بقوا تسعتاشر يا نهار ابيض .. خليكى افرحى بسنك شويه بلا وجع قلب بلا جواز بناخد ايه من الجواز غير طبيخ وغسيل
طول العمر ويا ريت بتتشكرى فى الاخر سيبك انت العذوبيه مافيش احسن منها
ايه الرغى ده
كفايه بقه
كل سنه وانتى طيبه ويا رب كمان عشرين وانتى معانا
ودى وإحترامى :)

NaiRa يقول...

محمد التركى
اغلى محمد تسلملى على مرورك اوى يا محمد وميررررررسى اوى على اهتمامك وربنا يعينك على شغلك وربنا يوفقك
وانا هديتى انكو احلىا صحاب انا عرفتهم


المجهووووول (اللى انا بس اللى اعرفو)

فى حد كده عمل لى تعليق وقالى مش تنشريه بس انا الوحيده اللى اعرف هو مين
عموما عاوزه اقولو انو بجد حد غالى عليا اوى وانى مبسوطه اوى انو قالى كل سنه وانا طيبه وربنا يخليه ليا ويوفقو فى حياتو يارب ويرجع لعالم التدوين فىا لقريب العاجل

اقدم عاصمه فى الحب
قمرى تسلمى ع كل حاجه وهما الىل اتجوزو اكيد خدو حلاقه الدقن مع كل اللى قولتيه بس يكفى انهم خدو لقب مدام
بدل ما احنا اعدين كده ملناش عازه ولا بيتقالنا يا مدام ولا بنعمل حاجه فى حيتنا لا كده كتير
واهوه بنعدى اننا ننولها فىا لقريب العااجل هههههههههههههه
وتسلملى يا حبيبتى على تشريفك وانتى طيبه ويارب تكون سنه حلوه علينا كلنا

Unknown يقول...

احم احم
سلامو عليكو

نوناااااااااا
كل سنة وانتي طيبة يا قمر
وعقبال ميت سنة يارب وانتي بكل صحة وسعادة
وحشتيني جدا من زمان مكلمتكيش
معلش بقي انتي عارفة المشاغل
ههههههههههه
ونداء الوطن بيناديني ولازم البّي
وكله يهون عشان خاطر مصر
وحسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب

يلا كفاية مش عايز انكد عليكي في ليلة حلوة زي دي
كل سنة وانتي طيبة
وادعيلي ربنا يعدي السنين السودا اللي جايه دي علي خير

وان شاء الله في خلال السنة ال 21 يجيلك الواد اللي معذبك ده
ويريحك ويريحنا احنا كمان
هههههههههههه

يلا سلام يا قمر

انسان عادي سابقا
ضابط مهندس حاليا

NaiRa يقول...

انسان عادي

بوووووووووووووووووودى وحشتنى اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووى ده بئا كتيييييير
بجد مفتقداك اووووووى وانت طيب يا احلى بودى فى الدنيا
انا عارفه انك تعبان وعارفه كمان انك خلاص هتدخل الجيش بس معلش الجيش للرجاله
واكيد انت هتبقى احسن من حاجات تانيه لانك مخلص بكالريوس فا بتبقى احسن شويه من العساكر الدبلومات على ما اعتقد وربنا يوفقك يااارب وبودى مش تحرمنى منك تانى بئا والله بكون قلقانه عنك
خلى بالك من نفسك وربنا يعينك ويوفقك ويكونا لنسين الجايه بيضه مش سودا وتكون احلى عليك

من كل بستان زهرة يقول...

يلا حالن بالن بالن حيوا أبوالفصاد
هيكون عيد ميلاده الليله أسعد الأعياد
فاليحيا أبوالفصاد هااااااااااااااااا
عقبال مائة سنه كلها خير وحب وسعاده ونجاح
ياااااااااااااااااارب
وان شاء الله تحققي كل أحلامك
وبعدين 21 سنه وهتعملي زي هند صبري يامفتريه
ههههههههههههههههههههه
على كده بقى انا أروح انتحر
بس أحلى حاجه بقى عجبتني
ان الحب موجود بس النفس
انت هتقوليلي ده مرمي في كل حته انا بتكعبل طول ما انا ماشيه في الحب
عموما كل سنة وانت طيبه ياقمرتي
ووحشتيييييييييييييييييييييني

NaiRa يقول...

زعلاااااااااااااااااااااااااااانه منك
وحشتيييييييييييييييييييييييييينى موووووووووووووووت بجد يا احلى زهره فى الدنياااااا
ههههههههههههههههههههههه لازم يا زهرتى 21 ده مرحله قويه اوى بكون خلاص اتحسبت على المتجع ولازم اثبت وجودى وانا فى البطاقه محوله من اعزب الى زوجه فلانا لفلانى
لحسن يجيلى انهيااااااارهههههههههههههههههههههههههههههه
وتسلميلى يا قلبى ويارب تكونى بخير على طوووووول

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace