السبت، 26 فبراير 2011

حيالله حكايه منسيه







اولا كده سلام عليكم
اخباركم ايه يارب يكون الكل بخير والناس كلها تكون على الاقل راضيه عن التغيير اللى بيحصل
وربنا مع اخواتنا المصريين واللبيين فى الجماهيريه ويعينهم على ما بلاهم ( القذافى )
المهم طبعا فى ناس ممكن تكون فاكره البوست بتاعى بتاع برج العقرب
وقولت انهم عندهم شيزوفرنيا وبرج معقد وانا بكرهه والكلام ده كلو
ومن سوء حظى النحس انى مبقعش غير فى برج العقرب وبصراحه كده
خطيبى الى فات ده كان من برج العقرب
ودلوقتى بيطلعو عليا من ناحيه الشيزوفرنيا فاهو عندو شيزوفونيات مش واحده بس
يعنى مثلا ايه عارفين اغنيه اروى بتاعه حاسس بيا؟
فيها كوبليه بيقول ايه بقى
بتعذبنى؟ طيب ما تقولى اننا مش ليك ولا انا ليك؟
انت عاوزنى ولا سايبنى اتعلق بيك وتاعبى راضيك .....!
الاغنيه دى يا جماعه انا بغنيها يوميا تحس انها بقيت عندى بدل صباح الخير اصحى من النوم اغنيها
ليه بقى
عشان اسم الله عليه خطيبى اللى اتحول فجأه ده اللى قريتو عنه البوست اللى فات
التحول اصبح عنده شيئ عادى
يكلمنى ونبقى كويسين وتبقى الحياه فل الفل ونهزر ونضحك ونرخم على بعض
وفى نهايه المكالمه ( متفتكريش ان فى حاجه اتغيرت احنا لسه زى ما احنا )
يعنى من الاخر احنا سايبين بعض زى ما احنا بس تقريبا بيحاول يرفع من روحى المعناويه
ويوم ما اكلموا الاقى ويتنج زياده عن نص ساعه وده على غير العاده
وابعتلوا مسج اقولو انسحب من حياتى
يقولى انسحب ليه انتى مش هتعرفى تنسينى وبعدين انا عاوز افضل معلقك بيا
ويصحى تانى يوم ولا اكن قال حاجه يتكلم بطريقه زى الزفت سورى يعنى
لا حول ولا قوه الا بالله
والله بقيت احس ان جاله زهايمر
ونبى لو حد دكتور او بيفهم فى الامراض النفسيه دى يقولى
الا ممكن الواد يكون جالو مرض معدى ولا حاجه وانا مش ناقصه
والمشرحه مش ناقصه قتله
وكان الله بالسر عليم
استودعكم الله
واشوفكم على خير لو لسه ليا عمر(هى الواحده بعد ما تكون على علاقه بـ شريف هيكون فيها الروح) ربنا يستر

4 التعليقات:

محمد التركى يقول...

السلامو عليكم
ياعينى يانونا ياختى
كان مستخبيلك فيييييييييييين
مكنش يومك يانيره
ههههههههههه

ايه يابت وجع الدماغ ده انتى ايه حكايتك
وبعدين بقولك ايه انا برج العقرب وأنا زاى الفل اه
ولا انتى ايه رايك
انتى بقى اللى حظك بيقع مع السقط بتاع برج العقرب
ههههههههههههههه

انا بقى عندى الحل اللى يريحك خااااااااااالص
ولا تتعصبى
ولا تتنرفزى
ولا تتجننى
ولا تتعدى بعد الشر عنك ياعنى
الحل بكل بساطه
فكك من ام المجنون ده وريحى دماغك
اه والله فكك منه خاااالص وابعدى عنه
غير تلفوناتك
ارفعى الحراره من تلفون البيت شويه
اعملى تجديد واحلال للاميلات بتاعتك
ويستحسن تعزلى من بيتكم
بس هترتاحى خالص والله
يابنتى انتى لسه صوغانتوته يالهوووى
ايه كميه الهم ده
لالا انا بجد اقلك عليكى يانونا
اعملى اللى بقولك عليه
وانا هبقى اكلمك على الفون اكمل بقيه الخطه
ماشى
خلى بالك على عقلك
ياله ياقمر سلاموزه

تحياتى من عقلاء برج العقرب
محمــــد التركـــى

أقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم
بعد التحيه وتقديم الشيكولاته زو الحجم العائلى من جلاكسى
أحب اقول
إنتى متردده و ده باين بشكل واضح من تحليلي لكلامك ... و متردده على حاجتين مش وجهة مقارنة أساسا بين بعض .. تمتلكى من مقومات النجاح الكتير لكن برده خايفه .. ثقتك في إمكانياتك زي اللون الأبيض .. و حبك للواد ده وإحساسك زى اللون الأخضر ... مجرد التفكير بحزن على شىء عشتيه ومضى ده فى حد ذاته إثبات لنفسك إنك عايشه وبتحسى .. فخوره دايما بإنتصارتك حتى لو كانت إنتصارات ضعيفه .. حابب انى اعرف عنك أكتر .. تفاصيل نيره عجبانى جدا
بس خديها كلمه من أحمد
إن فاتك اللى تحبه
قدر انه مات
لا تندم على ذكرى
ولا تبكى على اللى فات
ده الصقر يعلى فى الجو فوق
يموت من الجوع
ولا ينزل على الرمات
.
ودى وإحترامى لأجمل نيره على ارض بلوجر كلها :)

NaiRa يقول...

تركى يا تركى ازيك يا محمد واحشنى فحت ردم
يارب تكون بخير
ماشى يا عم العاقل
الا اول مره اشوف حد من البرج المعلون ده عاقل
بس يلا هحاول اصدقك
وفكره انى اعزل دى هحاول اعملها يمكن تجيب نتيجه ولا اقولك اعزل ليه؟
ماهو يغور فى داهيه هو هيفضل قارفنى كده
لا انا مش ههرب انا هواجهه وانا اللى هبعد ومش هديلو فرصه تانى انه يحرق دمى او يعصبنى
وعلى فون يا معلم ولنا لقاء

NaiRa يقول...

وعليكم السلام
اولا ميرسى ميرسى على الشيكولاته المره الجايه هات علبه فى ايدك واحده مش كفايه (امال التخن اللى انا فيه ده من شويه)
ماهو من الدناوه اللى انا فيها دى
المهم بقى
اولا يا احمد هقولك حاجه بدون مبالغه
انت فعلا فهمتنى اوى وفهمت تفكيرى عامل ازاى
بس الفكره انى فعلا متردده
متردده بين انى افضل مستحمله الانتقاضات والتغيير الى فى شخصيه البنأدم ده
او انى ابعد واحاول اتعذب شويه وانسى اللى بينى وبينه
بس قرار انا اخدته وان شاء الله مش هرجع فيه وربنا يقوينى
انى وجع ساعه ولا وجع كل ساعه
يعنى هتوجع يوم اتنين تلاته بس هقدر انسى واعيش طبيعيه
لكن مش كل يوم وكل ثانيه وكل دقيقه قرف معاه وحاجه تخنق ومشاكل
لان دى حياه العمر كلو جواز مش يومين تلاته والموضوع هينتهى
وادعيلى يا احمد بجد ربنا يعديها على خير

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace