السبت، 12 فبراير 2011

رد الجميل






ليـــك بعد الرحيـــل .. تعظيــم سلام ليـــك يا زعيـــم .. من قلــب كل مصــرى اصيــل .. بنقــولك متزعلــشى .. تفووت ايام قد ما تفوت .. و لو حتى بعد المووت .. فى بالنا دايما و مش هتموت .. هندعيلك ماتقلقشى .. ( مسامحك ) ( مسامحك ) ( مسامحك ) انا و اللى زيى .. اللى فاهمين معنى ان .. يودعك رئيس بلدى ياغالى يا رمز لينا يا كبير .. ما انت مش ملاك و لا معصوم .. و لو الدنيا عليك بتقوم .. وقفك اكيد مفهوم .. و نشوف وشك بكل خير

جمـــعه رد الجــــميل .. 18-2-2011 .. لم و لن ننســـاك سيدى الرئـــيس .. اطال الله فى عمرك يا مبارك الحرب و الســلام

5 التعليقات:

باحث عن حب يقول...

ربنا يحاسب ويجازى
وكلنا بشر
وكلنا زوى خطأ

NaiRa يقول...

نورت يا محمود واكيد كلنا خطائين احنا بشر
وربنا هو الوحيد اللى يحاسب
وربنا على كل ظالم
وربنا يقوينا جميعا على المسامحه

أقدم عاصمه فى الحب يقول...

بصى يا نيره
هو عمل حاجات حلوه وعارفنها كويس
منها المجارى اللى دخلها والميه اللى وصلت لقرى كتيره والكهرباء والطرق المتسفلته والاقمار الصناعيه
ولكن كثره الاخطاء التى اقترفها فى حق شعبه جعلت شعبه ينفجر .. يا نيره الكدب وحش وماحدش بيحب الكدب
لو انتى بترمى الاخطاء دى على موظفين الدوله يبقى انتى غلطانه لان الاساس نفسه والله العظيم كذاااااااااب وفاااااااااسد وأقسم بالله العظيم انا مش قادر افهم انتى بتحبيه على ايه
ارجوكى بجد تكتبى بوست عن انجازات الرئيس فى مصر مبرر يعنى
وقولى ليه زويل بره مصر هو وفاروق الباز وسعد عبد الفتاح والعلماء اللى زيهم ليه هما ممنوعين من دخول مصر نهائيها .. وليه هما دلوقت عاوزين يشاركوا فى نظام البلد هل علشان الرئيس عايز مصلحتناوهما ناس فاسدين ..؟
طيب ليه كل حد يحصل على شهاده فى مجال ما مش بيشتغل على طول ليه انا بتشد اشتباه على طول مع انى محترم والله ليه ابويا متغرب ليه انا مش لاقى شغل على مقاسى ليه فيه ناس بتبيع مخدرات وليه ناس بتتعاطى الزفت ده ..
ليه اساسا احنا عملنا ثوره هو احنا مجانين مثلا
عايشين فى نعمه ومش عاوزنها
نشكر مين ...؟!
هضرب مثال صغنون
لو عندك عربيه عطلانه والميكانيكى بتاعك صلحها نص تصليحه وخلى العربيه تمشى وخلاص
هل هتقولى عليه ده ميكانيكى شاطر وحرام نقول عليه وحش
ما اظنش
شوفى انتى نفسك فيه حاجه غلط عندك
او انتى ماشيه بقانون خالف تعرف
انا صريح اوى ...؟! صح ...؟!
كده احنا صحاب وكده احنا صحاب بس بالله عليك يا نيره ما تزعلينى منك وتقولى على الكائن الحى ده انسان كويس
يا رب يتحاسب بذنبى حساب عسير

وبالمره قوليلى انتى تحبى مين يكون رئيس مصر القادم
عاوز اسم محدد
ودى وإحترامى :)

NaiRa يقول...

أقدم عاصمه فى الحب

بص بقى بغض النظر عن كل الكلام ده صدقنى ضحكت وحياه ربنا
عشان كلمه خالف تعرف دى ماما على طول تقولهالى بس مش علشان انا خالف تعرف بجد لا عشان انا بجد ليا دماغ خاصه كده بفكر فيها
انا هقولك حاجه الراجل ده هقولك معملش حاجه حلوه
نهائى بقى
بس انا بحبو بجد ومش عارفه سبب ليه او يمكن عشان اوقات بحس انو الاب الروحى لينا او يمكن عشان طلعت ملقتش غيرو او يمكن عشان انا مرفهه شويه يعنى مش بدور على شغل ولا عاوزه شقه اتجوز فيها او يمكن مش حامله مسؤليه فا مش هحس باللى انت بتقولو
انا بس شايفه ناس بتعانى وهعذرهم عندهم حق لانو فعلا فى حاجات كتير باظت فى البلد وانا مش برمى اللوم على النظام او الحكومه انا كمان برمى اللوم عليه بس كل الموضوع انا مبحبش ادخل فى حاجه مليش فيها يعنى انا مش هحاسبه ربنا موجود وشايف وعالم وحاسبه عند ربنا بس كل الموضوع انى فعلا بحبو وبحترمو لانو راجل عسكرى وانا هقولك على سر خطير انى كان نفسى اتجوز ظابط عسكرى او بحرى فا بحب كل الظباط بقى وكده
وعلى فكره على فكره انا مزعلتش خالص من الكومنت ولا من كلامك كله واكيد احنا اصحاب وبما اننا اصحاب
( اى حد بيكون صديق ليا بيجبلى شيكولاته )
ليا عندك واحده كادبورى او سنكرز
فى الخباثه كده عشان الحاجات دى بتتنظر

NaiRa يقول...

اه ونسيت اقولك
نفسى الرئيس الجاى يبقى (عمر سليمان)

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace