الاثنين، 14 فبراير 2011

صدمه & احتفال



طبعا ناس كتير هتستغرب لعنوان البوست
بس ان جيتو للحق انا كمان مستغرباله اوى او يمكن عشان لحد دلوقتى مش فهماه
طبعا الفتره اللى فاتت دى مرينا بأحداث كتيره غريبه ومؤسفه
بس الحمد لله ما داقت الا ما فرجت
مش هكدب واقول انى مش مبسوطه بالتغير ده لا بالعكس مبسوطه
ويارب يكون كل شيئ كويس وكل حاجه تتصلح ويجى تعب شهدائنا بفايده ان شاء الله فى الجنه ونعيمها
نيجى بقى للبوست طبعا انا عارفه ان فى ناس عاوزه تعرف ايه هى الصدمه
وايه هو الاحتفال
الصدمه
نيجى مبدائيا للصدمه طبعا ناس كتير كانت متابعه المدونه وعرفت انى المفروض كنت هتخطب اخر شهر 1
بس للاسف ويمكن اكبر صدمه فى حياتى هو
اختفاء هذا الشخص ( الخطيب )
مش اختفى على انه شبح يعنى لا
بس حصلتلته تغيرات فسيلوجيه وكربهويتريهيه ( ايه الكلام العجيب اللى انا مش فهماه ده )
المهم ماعلينا اتغير 6800 درجه من الملاك الى اللهم احفظنا شيطان
بقيت حاسه انى بتعامل مع حد معرفوش حد محبتوش حد معشتش معاه ايام سعاده زى ما كنت موهومه
واللى هيسألنى يقولى ايه السبب
هقوله ولا اعررررررف ( حاسه انى بطيخه ولا فاهمه حاجه )
ليه وازاى وعشان ايه ( والله مش اعرف )
ونقفل بقى الموضوع عشان مش عاوزه اتكلم اكتر من كده


نيجى بقى لموضوع
الاحتفال
طبعا من زمان اوى يجى من 3 سنين كده محتفلتش بالفلانتين
ليه بقى
طبعا اللى هيقولى ايه معندكوش محلات هدايا ولا محدش كان بيعبرك
وهتتريقو بقى
هقولكو اه محدش كان بيعبرنى مش عشان انا يعنى واقعه كده
لا بس عشان انا مكنتش بحس بالفلانتين غير مع شخص واحد وهو ( اسلام )
ده كان اول حب فى حياتى وبرغم انى ارتبط بعده
بس محستش بطعم عيد الحب الا معاه سبحان الله ومش عارفه ليه مع انى حبيت بعده
ولما جيت السنه دى وقولت هيبقى فيه اختلاف جزرى فى حياتى وهحتفل بالفلانتين مع انسان بحبو
وكمان هتخطبلو والنحس هيتفك ( واغيظ المعنسين ) ادينى اعده جنبهم اللهم لا شماته
وكمان عشان وحشنى اوى احساس انى اجيب هدايا لحد او يتجبلى ورد ولا دبدوب احمر والكلام ده
وطبعا الحلو ميكملش الا ............
1 : مصر كلها رفضت الفلانتين وقامت ثوره والناس كلها استكتروا عليا الفلانتين السنه دى
2 : الاخ المنتظر تغير وليس ادرى ما تغير به ( حلوه ما تغير به دى )
3 : ودى الاهم ان مولد النبى جاى مع الفلانتين فا طبعا قررت ومصر كلها قررت ان محدش يحتفل بالفلانطين ده
وكلنا نقضى اليوم ده سوا مع اهلينا فى البيت ومع حلاوه المولد
واكيد حلاوه المولد احلى من اى فلانطين او دبدوب او بوكيه ورد والكلام الفاضى ده
ومش هقولكم هابى فلانطين اقصد فلانتين
لا هقولكم كل سنه وانتم طيبين ومولد نبى سعيد علينا كلنا عليه افضل الصلاه والسلام

2 التعليقات:

من كل بستان زهرة يقول...

يعني ايه يا نيرو اتغير
احنا معملناش مظاهرات ضده
اييييييييييييييييييه الي حصله اتجنن ده ولا ايه؟؟؟
عموما ولا تزعلي نفسك ولا يستاهل تفكري فيه
واذا كان على الدبدوب والورده دول عندي انا
متخفيش خلاااااااااص الشباب مستقبله بدأ ينور قدامه
وهتلاقي عرسان كتييييييييييير
ويوم من الأيام عن قريب هتحبي وتتحبي
ولا تزعلي نفسك يا حبيبتي

NaiRa يقول...

شكلو كده جالو تخولف عكلى
حبيبتى يا زهورتى
اعملولى مظاهرات بقى عشان الواد ده
اشمعنى حسنى اتعملوا مظاهرات بقى
يلا مش فارقه بقى الاقى عرسان ولا مالقيش
هى الاعده فى البيت بفلوس
باكل وبتنام وبشرب وباكل فلوس كمان ببلاش
هو بقى كان هيعملى ده كلو
هههه
يلا خيرها فى غيرها

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace