الخميس، 21 مايو 2009

حاله غريبه





سلام عليكم

بصراحه انا بقالى كده كام يوم مخنوقه جدا وكل اللى بعمله انى بفضل اعيط

لان انا بطبيعتى العياط بيفك خنقتى بس المشكله انى بفضل كتير اوى اعيط

والخنقه مش بتروح
فقولت اقوم اصلى وادعى ربنا ان يفك الخنقه دى

ويقرب الحاجات البعيده عنى
قومت صليت ودعيت ربنا كتير اوى والله

وبعدها دخلت نمت
قولت يمكن احلم او الاقى الحاجات دى بتقرب

زى ما انا ما عايزه بس ده محصلش اللى حصل
ان الخنقه ذادت

ومش عارفه انا ايه اللى بيحصلى ده
فكرت انى اخرج

بس لقتنى بردو مش عارفه اروح فين ولا اخرج مع مين

المشكله انى عاوزه انعزل عن الناس لفتره

حاسه انى عاوزه
اعد لوحدى فى مكان ولا حد يعرفنى فيه

ولا اعرف فيه حد
بس مينفعش اسيب حالى واهلى والناس اللى بتحبنى

واعد لوحدى
بجد نفسى الحياه تتغير بدل ما هى كلها شبه بعضها كده

وخنقه وملل وزهق
ياترى ممكن الواحده تغير حياتها ازاى وبأيه؟

انا بجد تعبت وزهقت من كل حاجه !!!!!!!

25 التعليقات:

غير معرف يقول...

خير ياقلبي يارب ما تشوفي شر

كلنا اوقات بنحس بالخنقة وبنكون مضايقين

لكن فترة وتعدي

انا معاكي انه العياط بيريح جداااا و الصلاة والدعاء لله كمان

خدي وقتك و حاولي تنفضي للمشاكل ولكل حاجة ومتفكريش بالحاجة الي خنقاكي

وتوكلي على الله وربنا يسهل

تحياتي حبيبتي

MǿиY El-Shreef يقول...

في ايه يابنتي

هو ايه الحكايه الي منتشره بين الشباب دي

ربنا يفك كربك وهمك ياحبيبة قلبي

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

ياااااادى الحظ..البلوج عندك مليان حجات رومانسيه وضحك يوم ما ادخل الاقى فى وشى توبيك اكتئاب..:))

بقولك ايه تعالى عندى تانى البلوج,, 3 بوست طوالى هتلاقى فيه رساله للاخوه المدونين المكتئبين...شوفيه يمكن يمكن تعرفى انك مش لوحدك اللى كده..

ونصيحه بجد اوعى تستسلمى للاحساس اللى عندك ده..اوعى تحبسى نفسك ومتشوفيش حد بالعكس اخرجى واتكلمى مع اى حد الحاله دى بشعه ولو مسكت فيكى مش هتسيبك ولو بالطبل البلدى...

الشاعر الحزين يقول...

على فكره يا نيره

أنا عارف الحل بس مش عارف ان كنتى هتوافقينى فى كلامى ولا لأء

عموما يا نيره لازم تعرفى ان بدل أنتى صليتى ودعيتى ربنا ولسه الخنقه عندك والبعيد مش بيقرب يبقى لازم تتأكدى ان ربنا مش راضى عن اللى انتى عايزاه

فكرى شويه يمكن اللى أنتى عايزاه مش خير ليكى

ولازم تكونى واثقه ان ربنا لازم بيقدملك الخير

كل اللى طالبه منك انك تفكرى بس وأنتى هتلاقى الحل

وربنا يفك عنك يارب ويريح بالك

NaiRa يقول...

نواره

حبيبته قلبى نورتى البوست

تسلملى يا نورا على نصايحك يا حبيبى

ربنا يخليكى ليا

مواااااااااه ليكى يا قلبى وبس

NaiRa يقول...

مونى

يسمع منك ربنا يا مونى يا موزتى

نورتى يا قلبى البوست

NaiRa يقول...

الشعب لابد له من حكومه تشكمه

شوشو حبيبته قلبى نورتينى

معلش يا قمرى بقى حظك :'(

تسلمى يا عيونى على نصايحك دى ونورتينى وشرفتينى

NaiRa يقول...

الشاعر الحزين

علاء نورتينى يا علاء وفرحت والله انك شوفت هنا عوده حميده تانى وسط اخواتك

ممكن يا علاء اللى بفكر فيه مش خير بس المشكله انى انا اللى مخنوقه لكن اللى بفكر فيه بيقرب يوم عن يوم لكن انا حاسه انى مخنوقه ومش عارفه سبب خنقتى

ربنا يسمع منك والخنقه تروح باذن الله

نورتنى والله يا علاء

Abdo يقول...

شفتي بقي كنت قلقان من ايه اممممممممم بعد السلام عليكو

بصى انتى صليتي وعملتي الى عليكي تمام ميه ميه كل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا اتفائلى ديما واتوقعي خير طول مانتى مشايه صح وخليها على الله ر بنا مش بيجيب حاجه وحشه ليه مش تقولى ان ده اختبار من ربك ليكي انك تقدرى تتحملى ويكون عندك طاقه من دلوقتي عارفه انا لما بتعب دلوقتي بفرح ليه ؟؟

عشان بعد كده بمعني انى بتحمل من دلوقتي ضغوط وتعب ومشاكل اقدر بعد كده اواجه اكتر واكتر الاول كنت ببقي قلقان وفى خوف منك عليكي دلوقتي الحاجه دي كبرت واتبدلت انك هتكوني فعلا اد مسئوليه على الحلوه والمره ؟؟ فهماني؟؟ اقعدي مع نفسك وفكرى شوفي الى ايه تعبك دلوقتي وقولى كل حاجه مفيش مخلوق فى دنيا يستوعبك أدي انا وجربى وقوليلي وصلى تاني وتالت وادعيلك وادعيلى وربنا يفك قربك وضيقتك يارب ..بحبك

NaiRa يقول...

وعليكم السلام يا حبيبى

ان شاء الله طول ما انت معايا الخنقه بتروح ومش هترجع تانى
لانى من غيرك ولا حاجه

وانا مش بحبك انا بعشقك

وقولتلك انا علشانك اتحمل اى حاجه خلقها ربنا فى الكون كله

ربنا يخليك ليا يا بودى ولا يحرمنى منك ويقربنا لبعض باذن الله

غير معرف يقول...

كيفك ياقلبي

ان شاء الله بقيتي كويسة

ابقي طمنيني عليكي

ربنا يريح بالك ويحققك امنياتك

دمتي بالف خير

NaiRa يقول...

ربنا يخليكى ليا يا نواره يا قلبى

مش تقلقى يا روحى انا الحمد لله بقيت كويسه

ربنا يخليكى ليا يا عيونى

امواااااااااااااااااااااااااااااه

يوميات شاب منوفى يقول...

دى شوطة وماشية فى البلد بس عادى ربنا يفك خنقتنا كلنا انا اسمى رامى خليها فى سرك بقى هشششششششش

NaiRa يقول...

يارب يا رامى

هيييييييييييييييه عرفت الاسم وهفضحك وهييييييييييه

الـسـيـدة نـون يقول...

انا كنت جاية فى مهمة رسمية وماشية
لاقيتك بتقولى مضايقة وزهقانة
وبتعيطى وقريتى قران
والخنقة برضه مش بتروح

بصى انتى تروحى تاخدى دش

لا قبل ما تاخدى دش
تبعتى البواب ولو معندكيش بواب
تنزلى انتى بذات نفسك
تشترى بيبسى كانز
وشولاتةكادبورى او كورونا
واى حاجة حادئة زى الشيبسى
او بيتزاية صغنونة
من عند اى مخبز جنبكم
ولما ترجعى البيت تحطى الكانز فى الفريزر
وتحطى الشكولاتة فى احر حتة عندك فى البيت
زى مثلا البلكونة على السور تحت الشمس
وتدخلى تاخدى دش حلو كدة
بشاور جل ريحته لمون او فانليا
وتلبسى حاجة مرحرحة
ومتسرحيش شعرك
سيبيه زى ماهو بعد ماتغسليه
وروحى هاتى الشكولاتة من البلكونة والبيبسى من الفريزر واتفرجى على فيلم اجنبى لا يت كوميدى
او فيلم عربى من كلاسيكيات السينما المصرية
حاجة كدة بتاعة زمن محمود يس مع نجلاء فتحى
او سعاد حسنى مع احمد مظهر
و كلى الاول كيس الشيبسى او البيتزاية
واشربى البيبسى الكانز المشبر اللى جواه تلج مجروش وكلى الشكولاتة السايحة ومتنسيش تلحسى ورقة الشكولاتة قبل ما ترميها


وممكن تجيبى ربع كيلو سودانى بالشكولاتة
تقزقزى فيه بعد ما البيبسى والشولاتة يخلصوا

بس خلاص

انا بقى كنت جاية اقولك
شكرا ليكى يا نيرة علشان دلتينى على مكتبة نعمان
لانى رحتها فعلا امبارح وجبت من عندها اكتر من 100 عدد من الشيطين ال13

ماتحرمش منك ابدا
سلام
اختك خيخة

NaiRa يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

انا تعبت يا خيخه والله من كتر البيتزا اللى باكلها بس والله فكره حلوه حكايه انى الحس ورقه الشيكولاته دى الله وهبقى ملحوسه بس والله حلوه اوى احساس اللحوسه ده

لا يا خيخه متقوليش كده احنا اخوات بس طالبه منك القرب فى شريف ابنك :$:$

سلام يا حبيبتى

NaiRa يقول...

بصراحه جالى رد من واحد معندوش دم قولتله مش تدخل المدونه بتاعتى تانى وده مش بيحس بردو احب اقولك يا فرعون مش تدخل هنا تانى فهمت يا اخ ولا اقول تانى؟ خلى عندك كوبايه فراوله بلاش دم ال ارجعى للانجيل قال سبنهولك انت يا حيله ماما

MǿиY El-Shreef يقول...

نيررررررررررره انتي فيييييييييين

وحشاني :(

جحا المصرى يقول...

ربنا يسعدك دايما وترجعلنا بالسلامة

mohamed ghalia يقول...

ربنا يسعدك دايما
ممكن اخد من وقتك دقايق
تشوفى مدونتى يمكن تلاقى الحل
جربى

NaiRa يقول...

مونى انتى كمان وحشانى يا قمر
ميرسى على سؤالك يا قمرايه

MǿиY El-Shreef يقول...

نيره انتي فين :(

NaiRa يقول...

معلش يا مونى انى غبت عنكم شويه بس والله غصب عنى وادينى رجعت تانى مس يوووووو كتير ليكو كلكو

سَارةٌ يقول...

بعـد كلآم خيخه طبعاا مفيش كلآم ..

بس إنتي حاولي متعديش مع نفسك كتيير .. لإن هو ده السبب الرئيسي ف الخنقه والملل ^ عن تجربه والله ^

حاولي انك تبقي دايما محاطه بالناس .. إنزلي اتمشي مع نفسك كده عالكورنيش .. أو حتى ف الشارع مفيش مشاكل

ادخلي سينما .. بس متنعزليش وتقعدي لوحدك ..

لو ده منفعش .. قوليلي وانا هاجي انتحر معاكي .. ههههههه

NaiRa يقول...

حَـبآيـۃْ.بـטּـدۉڷ

هههههههه لا ان شاء الله مش هقعد تانى لوحدى
وهحاول اعمل الىل انت بتقول عليه ده
وبعد الشر عليك من الانتحار يا جميل ربنا يديلك طول العمر نورتنى وشرفتنى بزيارتك

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace