الأحد، 3 مايو 2009

يوم مبشر للغايه

احكيلكم بقى على اللى حصلنا انهارده انا وندى بنت الحج دراكولا ( الى حصل لا ينكتب ولا يتقرا يلهوتى )

امبارح اعده فى امان الله فى بتنا لقيت الجرس بيرن بطريقه فظيعه

ومين بقى اللى بيرن الجرس ده وبيعمل الازعاج ده طبعا مفيش غير حبيبته قلبى ( وانا جزه على سنانى ومش عاوزه افتح )

بس طبعا لانها وحشانى فا اكيد هفتح وقومت افتح الباب وطبعا كالعاده ( اخدت ندى فى حضنى لانها وحشانى حوالى ساعه الا ربع )

اولا ما دخلت قالتلى جبتلك شغل حلو
بقولها بجد فين وايه نظامه
فا دخلت سلمت على مامتى واختى ودخلنا نعد فى اوضتى نتكلم ( قصدى ننم على امه لا اله الا الله )

ودخلنا اوضتى ( الجحر بتاعنا علشان ننم براحتنا )

قالتلى السواق بتاع مامتها بيشتغل فى شركه الصبح الشركه دى

عاوزه سكرتيرات تسويق ينفع تشتغلى قولتلها اشطه نروح نشوفها

كلمت الراجل وبتاع وظبتنا اننا نروح نعمل انتر فيو انهارده

المهم خدنا العنوان فى المكان الفلانى وننزل محطه مترو كذا وانا هستناكو قولتله اوكى قالتنا هستناكو الساعه 12

ندى سمعت كلمه 12 وحسيت انها عايزه تقولى ( يا بنت الترابتيييييييييييييييت 12 مين ده انا بنام 12 )

روحت طبعا لحقتها قبل ما تقول اى حاجه ندى حبيبتى وصاحبه عمرى

هتروح معايا بكره لان دى الصداقه انك توقفى جنب صحبتك

ندى وبين عنيها نظره ( بتبصلى بقرف طبعا )

المهم اعدنا مع بعض براحتنا وبعدين النور قطع فى سرى طبعا ( حبيبتى يا نودى يا وشك )

وطبعا هى خلعت وقالتلى انا هطلع فوق بقى ( تروح بيتهم طبعا واراهن انها طلعت علشان النور لا هى طلعت تاكل كالعاده )

مشيت ندى وانا اعدت شويه طبعا لانى مش ينفع انام من غير ما اكلم حبيبى ( عبده )

المهم اعدت احب فى التليفون للساعه 4 ونص وسهرت قدام التى فى للساعه 5 ونص

ودخلت نمت على اساس انى هروح الانتر فيو الساعه 12 او 1

وانا فى عز نومى الساعه 6.30 لقيت الموبيل بيرن رنه ميييييييييين؟ ( رنه حبيبتى ندى )

لقيت ان ندى بتقولى انا لسه صاحيه ولو نمت تانى مش هصحى خلى الميعاد الساعه 9

حرام عليكى يا ندى 9 ايه طيب خليها 10 انا لسه نايمه من ساعه

خلاص اوكى هصحيكى اوكى سلام وسلام

الساعه 9 الا 10 ندى يلا يا نيره قومى بقى وانا هقوم اخد دوش والبس وانزل تكونى ظبطى وخلصتى

حاضر يا ندى ( وانا اصلا عاوزه اعضها )

المهم لبست وظبط حياتى وخرجت استنى ندى قدام البيت طبعا لسه مش نزلت

دخلت الحوش عندهم وكالعاده يا ندددددددددددددددددددددددى

ردت ندى حاضر يا بت خلاص نازله ( بصوت خارق للطبيعه طبعا لانها فعلا بنت عم مصطفى قصدددددى بنت الحج دراكولا )

نزلت ندى وروحنا ركبنا المترو وطبعا فى بهدله المترو التذكره بتاعتى وقعت منى

وطالعين من المحطه بقى ( هيييييييييه وصلنا )

ادور على التذكره منين فين مش لاقيهاها

ندى عدت من المكنه وراحت تقطعلى تذكره

لقيت ظابط بيسالنى فى ايه ( وانت مال الماما والبابا بتوعك يا عم خليك فى حالك )

فى ايه يا انسه لا ابدا مفيش حاجه بس التذكره بتاعتى وقعت وهى راحه تجبلى تذكره تانيه

لا استنى وفتح المكنه علشان يفتح البتاعه دى وانا اعدى ( تصدق شكلك راجل كويس )

انتو منين ؟ احنا من شبرا

اه طيب معاكى بطاقه

اه طبعا معايا طيب ممكن اشوفها هههههه حاضر ( متقلقش مش مسجله )

اه طيب انا دلوقتى المفروض اعملك محضر .... نعم محضر ليه ان شاء الله ( يا ابن التييييييييييت )

لان لازم تدفعى غرامه .... غرامه ليه هو انا نطيت من فوق المكنه

انا كنت هقطع تذكره تانيه بفلوسى ( ابتسامه عريضه مع رفعه حاجب بسيطه)

مينفعش لانها مش مختومه ( طيب والعمل يا حلو اخواتك )

انا هاخد صوره من بطاقتك لحد ما تجيبى الغرامه ( يخويا ولا تاخد البطاقه كلها )

نزلنا علشان نروح الشركه

وبصراحه هو كل يوم مبشر للغايه

( بس الحمد لله اشتغلنا )

17 التعليقات:

MǿиY El-Shreef يقول...

طيب بما انكوا اشتغلتوا

مبرووووووووووك الشغل ياقمره

انتي والقمره صاحبتك

سلمليلي عليها عشان وحشاني ومش بشوفها

سلام ياجميله :)

بنجاواتى يقول...

مبروك انك اشتغلت والحمد لله

عقبال ما تبقى فى يوم مديرة الشركة-احلم احلم-

فى عزومة عند اول ابضية يا جمييل

تدبيسة وهتشوفى الناس متحمسة ولا لا؟؟؟؟؟

سلامى

Unknown يقول...

السلام عليكم
تحية طيبة لك
دعوة خاصة للمشاركة والكتابة في مجلة رؤية مصرية
المجلة أسبوعية الكترونية صدر منها ست أعداد حتى الآن
بامكانك زيارتها على http://roaua.com/

ومراسلتنا على roaua.com@gmail.com

خالص تحياتي ومنتظر ردك وحضورك

رئيس التحرير

Bent Men ElZman Da !! يقول...

فيييييييييينك يا نيره
فهمانى طبعا :D
ما علينا
المهم
فى ايام كده بتبقى باينه من اولها يابنتى
بس انتى عايزه تضربى بالنار على حكايه صوره البطاقه دى
ماتعرفيش تكونى تنحه يابنتى وقوليله اعملى محضر
وهو مش هيعمل ولا يهبب هيكبر دماغه
دى ناس بطيخ اصلا :D

NaiRa يقول...

MǿиY El-Shreef

نورتى يا قمرتى

الله يبارك فيكى بس نمدى مش اشتغلت ندى لسه بتدرس انا اللى اشتغلت

ونورتى من تانى يا قمرى

NaiRa يقول...

بنجاواتى


بنجاااااااا نورت يا قمر

الله يبارك فيك يارب

مديره ميييين ده انا لو اشتغلت ساعى يبقى كويس ههههههههه لول

عزومه مين ده انا هاخد المرتب واروح اعد عند عمتى علشان محدش فى البيت اديله شلن تقولى عزومه

ههههههههههههههه عيش ندل تموت مستور :$

نورت يا بنجا

NaiRa يقول...

فرعون

نورت يا فرعون

وعلى فكره انت بتقول انى شتمت

وده مش صح وبعدين انا اهلى علمونى مشتمتش غير لما اتشتم

واظن كلامى مفهوم .... عموما نورت بردو

NaiRa يقول...

Bent Men ElZaman Da

حبيبته بابااااااااا

فهمااااااااكى يا زميل اساسى

ده كان يوووم خنيييق شبه الظابط اللى كان واقف ده

بوشه اللى شبه البشبش الزنوبه المقاس 55

يلا معلش سبيله يعشله يومين

بكره لما ابقى وزيره هخليه يعد جنب الماما بتاعته ينشر غسيل ويقشر بطاطس اللى شبه دماغه

NaiRa يقول...

وسورى يا فرعون بقى على حذف التعليق لانك ميرسى مش عاوزه تعليقات منك D:

عبد من عباد الله يقول...

الف مبروك و عقبال الجواز ان شاء الله

بس ايه موضوع المترو ده ؟؟! انا اول مره اسمع حاجه زي كده ؟

الشاعر الحزين يقول...

ألف ألف ألف مبروك على الشغل يا قمر

وفداكى مليون تذكره
ومليون غرامه
ومليون بطاقه

المهم انك الحمد لله بخير وسعاده

وسلميلى على ندى والنبى

سلالالالالالالالالام

NaiRa يقول...

عبد من عباد الله

الله يبارك فيك يا قمر

يارب يخويا يارب

والله ده حصل معايا حاول تجرب كده وقعت تذكرتك وعدى من مترو الدمرداش هتتظبط يا معلم هههههههههه

NaiRa يقول...

الشاعر الحزين



ربنا يخليك يا علاء الله يبارك فيك

وسلامك يوصل باذن الله

سلام يا قمر

أُكتب بالرصاص يقول...

لفت نظري في الحكاية الطويلة دي
شبرا

لان أحلى ايام قضيتها في الطفولة كانت في شبرا
شبرا اجدع ناس

NaiRa يقول...

ربنا يخليك يا برنس

وشبرا دى ام الدنيا مش مصر ام الدنيا ههههههه لول

Remas يقول...

الف مبروك على الشغل ياقمر

وعقبال ما تكون عندك شركتك الخاصة

ميرسي لوي لزيارتك مدونتى ونورتينى

بس ممكن اسألك سؤال

لسا بتحبي في التليفون للساعة 5 بردو ولا خلاص دلوقتى بتحبي بدرى عشان تعرفي تروحى الشغل الصبح ؟

هههههههههههههههههههه

ربنا يخليلك حبيبك

تحياتى لكى يا قمر

NaiRa يقول...

الله يبارك فيكى يا قمرى

قولى يارب بس افتح محل معفن صغير مش شركه ههههههههه

تخيلى انى مش بسهر اتكلم ل 5 الفجر بس والله بصحى الساعه 4 الفجر علشان هو يكون رجع من الشغل ونعد نتكلم للساعه 7 وانزل اروح ههههههههههههههههه مش راحمنى ياختشى

الحب عامل عمايله

ويخليكى يا قمرتى ونورتينى والله

إرسال تعليق

Love is...
© دنيا الاحلام - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace